Kako si lahko pomagamo pri reaktivni hipoglikemiji? – Krimmlov program (Uvod)


Krimmlov program za uravnoteženje krvnega sladkorja ima štiri pomembne dimenzije:

  • Prehrana
  • Telovadba
  • Spanje, počitek in sproščanje
  • Zabava in smeh

Prehrana v prvem mesecu, ko smo se odločili obvladati svoj krvni sladkor

Glavni cilj, ki ga boste poskušali doseči v prvem mesecu je, da pojeste čimmanj hitro delujočih ogljikovih hidratov, sladkorjev in poživil. Če boste ta cilj dosegli 100% boste ob oncu meseca bogato nagrajeni. Mogoče boste na svoje presenečenje prve pozitivne učinke zaznali že po 3 – 5 dneh. Mnogi celo mislijo, da je dobro počutje posledica česa drugega in ne prehrane.
Po prvem mesecu si boste mogoče mislili: Tako dobro se nisem počutil že odkar sem bil še otrok.
Nekaj najbolj pogostih komentarjev, ki sva jih slišala od ljudi, ki so se držali Krimmel programa:

  • Bolj jasno lahko razmišljam in moja koncentracija traja dlje.
  • Ne počutim se več, ko da bi imel možgane v stiskalnici.
  • Oblak se je dvignil z mojih možganov.
  • Nimam več težav z dihanjem.
  • Imam več energije. Ne počutim se več tako izžeto.
  • Moje razpoloženje manj niha in manj sem vzkipljiv.
  • Jasna svetloba in hrup me ne motita več.

Vseeno pa opozorilo – pot ni vedno jasna in lepo vidna. Lahko bodo prišli časi, ko si boste želeli, da ne bi nikoli slišali za Krimmlov program, naslednji dan pa boste nadvse hvaležni zanj. Lahko se boste počutili, kot bi viseli na Yo-yo-u, že naslednji dan pa kot bi bili na vrhu sveta. Ne dajte se zapeljati trenutnim vzgibom in vztrajajte.

V prvih dveh mesecih se lahko zgodi, da:

  • se vaši simptomi hipoglikemije začasno zaostrijo
  • se pojavijo glavoboli, težave s spanjem ali drugi simptomi, ki jih prej niste imeli
  • boste občasno imeli manj energije, kot preden ste začeli s programom
  • boste lahko imeli obdobja z veliko energije. Bodite disciplinirani in se v teh obdobjih ne vrzite v brezglavo aktivnost. Še posebej ne delajte načrtov, ki bi potrebovali veliko energije za uresničitev. Obdobje visoke energije bo lahko minilo.
  • boste imeli “Uffff” obdobja. Ne bo tako slabo, kot je bilo včasih, vendar tudi ne bo tako dobro, kot ste mogoče že izkusili.
  • boste še hrepeneli po sladkorju, čokoladi, škrobu, beli moki (žemljicah) in/ali poživilih.
  • boste kar naprej lačni.
  • vam bo upadla morala zaradi mnogih sprememeb v življenju, ki jih boste uvedli, rezultatov pa ne bo. To je idalna prilika, da s svojim spremljevalcem (glej poglavje 5) pregledate svoj napredek in program, ki ga izvajate.
  • se boste počutili odlično in vas bo začela razjedati misel: Zdaj sem ozdravljen – torej lahko spet normalno jem.

Če boste pogumno šli skozi naštete skušnjave, boste bogato nagrajeni:

  • Lahko boste kos različnim stanjem in položajem v katerih ste prej izgubili nadzor nad svojimi reakcijami.
  • Lahko boste opravili naloge, ki jih prej niste mogli.
  • Ne boste imeli glavobolov.
  • Vaše razpoloženje ne bo več tako zelo nihalo.
  • Vedeli boste, da niste nori ali hipohondrični, kajti potem boste točno vedeli od kod so izvirali vaši simptomi.
  • Kako lepo bo, ko boste spet lahko zbrani pri nekem delu tudi daljši čas.
  • Odselila se je!!  Tesnoba ne živi več pri vas.

Posebne opombe
Zelo pomembno je, da ne spite več kot osem ur na noč, da ne bi vaš krvni sladkor padel prenizko medtem ko spite in ste celo noč brez hrane. Možganske celice izločajo v jutranjih urah določene snovi, zaradi katerih je zelo zaželjeno in blagodejno, če svoj dan začnete okoli 5:30. Od 6:30 do 7:00 je še sprejemljivo, 8:00 pa je preprosto prepozno. Seveda je vse drugače, če delate ponoči, vseeno pa morate paziti na dovolj in ne preveč spanja – 7 do 8 ur na noč.
Zapomite si, da je zmernost najboljša pot v vseh stvareh v življenju. Ne jejte zgolj jogurtov ali zgolj beljakovin ali pa zgolj oreškov ali česarkoli drugega. Ne poskušajte se rešiti hipoglikemije s prenajedanjem ali prepogostimi obroki.
Jejte visoko kakovostno hrano v enakomernih intervalih med obroki in jejte pravo hrano. Oboje je pomembno. Manjši prigrizki vsako uro in pol med zajtrkom in kosilom ter manjši prigrizek vsaki dve uri med kosilom in večerjo, plus prigrizek pred spanjem. To je idealno.
Če boste jedli preveč in/ali prepogosto, bo vaše telo izločalo preveč inzulina – to pa je natanko tisto, čemur se želite izogniti.

Čeprav Krimmel program ni visokobeljakovinski način prehrane, boste prve tedne jedli kar precej beljakovin. Po prvih nekaj tednih boste postopoma zmanjšali delež beljakovin in povečali delež ogljikovih hidratov.

Vir: Krimmel, Edward and Patricia: The Low Blood Sugar Handbook

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: