Krom


Krom je posebna oblika običajnega in poceni hranila. Najdete ga tako rekoč v vseh trgovinah z zdravo prehrano. Ugotovljeno je bilo, da krom zelo pomembno učinkuje na vrednosti inzulina in telesno težo ter na težave z zdravjem, ki so tako pogosto posledica neravnovesja inzulina.
Specifična oblika kroma, ki smo ga uporabili pri naših raziskavah in ki seje izkazal za zelo učinkovitega, je tako imenovani kromov glukozni tolerančni faktor oziroma kromov GTF. Krom se ponavadi dobi v hrani. Raziskovalci pa so ugotovili, da devet od desetih ljudi ne uživa prehrane, ki bi zagotavljala dovolj kroma.
In stvar še poslabša to, da večina hrane, ki jo redno uživamo, tudi vsa rafinirana in predelana hrana, mleko, sladkarije in brezalkoholne pijače – celo tista hrana, ki jo imamo za “zdravo”, kot na primer sadje in sadni sokovi -dobesedno izropa življenjsko pomembne zaloge kroma v našem telesu.
Poleg takšnega piratstva lahko tudi čustveni in fizični stres še dodatno prikrajšata telo za to dragoceno hranilo.

Torej, v današnjem času, ko se moramo spoprijemati z mnogimi izzivi, uživanje hrane, bogate s kromom, morda ne zadostuje več. Krom je tudi “glavni sodelavec” inzulina; je njegov partner in mu pomaga pri opravljanju nalog. In podobno kot se zgodi pri partnerjih, ki skupaj delajo, da namreč eden od partnerjev nadomesti drugega, kadar je slednji nesposoben opraviti svoj del naloge, se dogaja tudi z inzulinom in kromom. Kadar telo nima dovolj kroma, potrebuje več inzulina, da lahko naredi svoje naloge. Telo se torej drži svojih obveznosti in sprosti dodatne količine inzulina.
Že preprosto pomanjkanje kroma lahko odpre začaran krog težav s prehranjevanjem, telesno težo in zdravjem.
S sproščanjem dodatnih vrednosti inzulina se poveča neustavljiva sla po ogljikovih hidratih. Hkrati pa posamezni organi in mišice postajajo odporni proti inzulinu; temu najprej sledi odvajanje inzulina in krvnega sladkorja v maščobne celice (zaradi česar se človek redi, vrednosti krvnega sladkorja pa so nizke) in kasneje, ko se tudi maščobne celice začno upirati napadom inzulina, inzulin in krvni sladkor ujeta obtičita v krvnem obtoku (kar vodi do pojava starostne sladkorne bolezni).
Pred več kot dvajsetimi leti so dr. K. N. Jeejeebhov in sodelavci v Ameriški reviji o kliničnem prehranjevanju (American Journal of Clinical Nutrition) poročali, da lahko pomanjkanje kroma povzroči nenormalne vrednosti krvnega sladkorja, neželene vrednosti maščob v krvi in da upočasni presnovo. V zadnjih dveh desetletjih so znanstveniki, kot so dr. A. S. Kozkovskv in sodelavci, v članku, objavljenem v znanstveni reviji Presnova (Metabolism), ponovno potrdili, da je pomanjkanje kroma povezano z boleznimi srca in sladkorno boleznijo. Tudi raziskovalec in publicist dr. Richard A. Passwater je poročal, da pomanjkanje kroma povzroča “nastanek žilnih oblog, kar pa sproži nastajanje krvnih strdkov in posledično vodi do srčne kapi”.

Vsako preživeto desetletje pusti sledi v telesnih zalogah kroma na dva različna načina.
Prvič: starejši kot postajamo, bolj potrebujemo krom.
Drugič: hkrati z naraščajočo potrebo po kromu pa ga s staranjem zelo verjetno ne uživamo dovolj oziroma nam stres in drugi dejavniki kradejo telesne zaloge tega življenjsko pomembnega elementa.
Če si pogledamo obe dejstvi, ugotovimo, da najmanj kroma uživamo ravno takrat, ko ga najbolj potrebujemo.
Dobra novica je, da lahko to težavo odpravimo preprosto in poceni; z dodajanjem kroma prehrani telo lažje predela ogljikove hidrate in prepreči delovanje stresnih hormonov; poleg tega pa dodajanje kroma tudi pomembno učinkuje na izboljšanje oziroma preprečevanje mnogih zdravstvenih težav in dejavnikov tveganja, ki so jih dolgo povezovali z “naravnim procesom staranja”.

Krom pod katerim koli imenom

Naravni prehrambni viri kroma so pivski kvas, črni poper, gobe, vino, pivo in druga hrana. A čeprav si prisežemo, da bomo jedli več tovrstne hrane in si s tem poskušamo zagotoviti dovolj kroma, to ni ravno najboljši način preprečevanja oziroma odprave pomanjkanja kroma. Na izčrpavanje tega življenjsko pomembnega hranila učinkujejo mnoge druge vrste hrane in vplivi iz okolja. Pojemo pa lahko le malo pivskega kvasa in črnega popra in popijemo lahko le omejene količine vina in piva. Poleg tega lahko omejimo količino dnevno zaužitih ogljikovih hidratov, toda izčrpavanju kroma kot posledici uživanja predelane in rafinirane hrane in tudi dnevnih stresov se skoraj ne moremo izogniti.
Čeprav na splošno velja, daje telesu potrebne hranilne snovi bolje pridobivati s hrano, je lahko dodajanje posebne oblike kroma v obliki enkratnega odmerka zelo koristen način, s katerim lahko zasvojenci z ogljikovimi hidrati vzdržujejo ravnovesje inzulina in krvnega sladkorja.

V trgovinah z zdravo prehrano lahko kupite mnogo različnih vrst kroma, a v tem trenutku vam priporočava le eno: kromov glukozni tolerančni faktor* ali kromov GTF. Tabletke kromovega GTF so narejene iz pivskega kvasa. Če ste “občutljivi na kvas”, to vsekakor omenite svojemu zdravniku. Zdravilo mora biti označeno z napisom “preverjeno biološko aktivno”.
Kar nekaj znamk ustreza tem smernicam; midva uporabljava kromov GTF podjetja Solgar, ki je preverjeno biološko aktiven. Se nekaj besed v opozorilo: če se odločite za drugo znamko, se vedno prepričajte, da vsebuje le kromov glukozni tolerančni faktor.
Nekateri proizvajalci dodajajo nikotinsko kislino oziroma druge sestavine in tako razvijajo nove patetente; spet druga podjetja poskušajo privabiti porabnike z “dodanimi hranili”; nekateri verjamejo, da dodana hranila “pomagajo” kromu pri opravljanju njegovih nalog. Toplo vam priporočava, da se odločite izključno in samo za kromov GTF.
Proizvajalci izdelujejo več vrst kroma, tudi kromov pikolinat in anorganske oblike kroma (ki jih vaše telo morda ne bo znalo uporabiti). Torej ne kupujte le glede na znamko – poiščite napis “kromov glukozni tolerančni faktor”in “preverjeno biološko aktivno”.
Mnogim je znana bolj reklamirana vrsta kroma, kromov pikolinat. Vprašajte pa se, ali je pikolinat primeren nadomestek kromovega GTF. V primerjavi z njim je kromov pikolinat še vedno sorazmerno novo odkritje; po najinem mnenju so raziskave kromovega glukoznega tolerančnega faktorja trenutno še najbolj preverjene in zanesljive. Če trgovine z zdravo prehrano v vaši bližini nimajo na zalogi kromovega GTF oziroma vam znamka, ki jo prodajajo, ne ustreza, se ne pustite prepričati o nasprotnem. Poskušajte jih pregovoriti, da naročijo kromov GTF.

Nacionalni raziskovalni svet (National Research Council) trdi, da je od 50 do 200 mikrogramov trivalentnega kroma vsak dan “varna in ustrezna” količina za odraslega človeka. Večina tabletk vsebuje 200 mikrogramov, torej ena tabletka na dan zadostuje priporočilom za “varno in ustrezno” dnevno dozo. Vse znamke pa ne vsebujejo 200 mikrogramov, zato je zelo pomembno, da pozorno preberete oznako na etiketi.
Tabletko kromovega GTF vzemite vsak dan ob istem času. Nikakor pa jo ne smete zaužiti skupaj s hrano oziroma drugimi zdravili. Cink, ki ga zelo pogosto najdemo v hrani oziroma vitaminih in drugih nadomestkih, lahko negativno vpliva na absorpcijo kroma. Kromov GTF zaužijte s kozarcem vode.
Blagodejni učinki uživanja kromovega GTF se lahko pokažejo že prvi dan ali pa šele nekaj mesecev kasneje, toda preden boste vi opazili razliko, se bo vaše telo že kar nekaj časa odzivalo na to tako pomembno hranilo.

Richard in Rachel Heller: Tudi z ogljikovimi hidrati ste lahko zasvojeni

Tags:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: