Prigrizki pred spanjem? DA!


LateNightSnack

Uravnavanje inzulina lahko vpliva na naše spalne navade.

Če ste nagnjeni k nizkemu krvnemu sladkorju imate verjetno pogosto nočne more, se ponoči potite ali trpite za nespečnostjo. Ko ponoči več ur ne jeste, nivo glukoze v vaši krvi zelo pade. Ta padec spodbudi k delovanju nadledvični žlezi. Ti začneta izločati adrenalin, s čimer telo ohranja nivo glukoze v krvi. Adrenalin pa je stimulativni hormon, ki vas prikrajša za globok, sproščujoč in krepilen spanec.

Da bi se izognili učinkom adrenalina, pojejte lahek prigrizek, preden greste v posteljo. Jogurt ali skuta sta dobri izbiri. Če imate težave s težo, pazite da ta prigrizek ne bo visoko kaloričen. Ne pozabite, ni vam treba jesti veliko – in izognite se živilom, kot so enostavni škrobi, ker zelo hitro dvignejo sladkor v krvi in posledično raven inzulina. Boljša so beljakovinska živila v majhnih količinah.

Vir: Cheryl in James Chow: Hypoglycemia For Dummies, 2 izdaja

5 Responses to “Prigrizki pred spanjem? DA!”

  1. Emeta Says:

    Zanimivo. Bo treba preizkusiti.

  2. Nina Says:

    ja🙂. ali po domače – cukr da energijo, beljakovine pa gradijo celice. med počitkom bolje obnavljanje kot biti poln energije ko naj bi se telo umirilo.
    hi, moj pritisk je čist fajn, pa vseeno nikakor ne morem lačna it spat😉. požerušček in to, hihi.
    ful fajni post🙂

  3. Špelca Says:

    ja, to sem hotela slišat – meni je namreč grozno, da bi šla brez večerje spat, kar nekateri počnejo. Še vedno, kadar sem nekaj malega pojedla pred spanjem, sem spala mirno in lepo.

  4. Plujem Says:

    Hvala za nasvet. Sem tudi sama to poskušala. Amapk sem ugotovila, da se pri meni ta taktika ne obnese.😦

    Imam namreč (med drugim) težave z nihanjem cukra. In opisane nočne težave (premočenost, nočne more, slab spanec, insomnio in še kaj) imam samo takrat, ko jem po 18. uri zvečer.

    Zaenkrat mi deluje, da po 18. uri ne jem, pred spanjem pa popijem dve žlički čaja. Če koga zanima, najde več informacij o tem čaju na tej strani: http://www.mitax.si/canadian_essence.html (Pa ga ne prodajam jaz, da ne bo pomote, da delam samoreklamo. So mi ga priporočili drugi).

  5. Antony Nowak Says:

    Hvala vsem za odzive.

    @Plujem:
    Kako pa se te težave z nihanjem cukra (in verjetno posledično inzulina) manifestirajo?

    Pri sebi namreč opažam izpade z naslednjo dinamiko. Najprej me premami kakšna banana ali dve ali pa kakiji, ki so zdaj aktualni. Potem je nekaj časa mir, vendar kmalu spet pride tisti črv: Kaj bi, kaj bi…??? In poiščem kakšne rozine z oreški. Ko jih pojem dovolj, je spet nekaj časa mir. Čez čas spet, ko si spet poiščem kakšno dokaj sladko hrano. Ponavadi se zgodba konča z grobim prenajedanjem s čimerkoli (ker nobena stvar ne more več dati občutka, da sem se najedel) in slabim počutjem vsaj kakšen dan ali dva potem.

    Ta čaj me zelo zanima in ga bom gotovo preizkusil.
    Hvala.

Leave a Reply

