Archive for november 2009

Prigrizki pred spanjem? DA!

30.11.2009

LateNightSnack

Uravnavanje inzulina lahko vpliva na naše spalne navade.

Če ste nagnjeni k nizkemu krvnemu sladkorju imate verjetno pogosto nočne more, se ponoči potite ali trpite za nespečnostjo. Ko ponoči več ur ne jeste, nivo glukoze v vaši krvi zelo pade. Ta padec spodbudi k delovanju nadledvični žlezi. Ti začneta izločati adrenalin, s čimer telo ohranja nivo glukoze v krvi. Adrenalin pa je stimulativni hormon, ki vas prikrajša za globok, sproščujoč in krepilen spanec.

Da bi se izognili učinkom adrenalina, pojejte lahek prigrizek, preden greste v posteljo. Jogurt ali skuta sta dobri izbiri. Če imate težave s težo, pazite da ta prigrizek ne bo visoko kaloričen. Ne pozabite, ni vam treba jesti veliko – in izognite se živilom, kot so enostavni škrobi, ker zelo hitro dvignejo sladkor v krvi in posledično raven inzulina. Boljša so beljakovinska živila v majhnih količinah.

Vir: Cheryl in James Chow: Hypoglycemia For Dummies, 2 izdaja

Advertisements

Optimalna prehrana za zdravje in dolgoživost

25.11.2009

Centarians
14. januarja 2006 se je skupina zdravnikov, profesorjev in kuharskih mojstrov presne hrane zbrala na Hipokratovem zdravstvenem inštitutu v West Palm Beach, Florida, na prvem mednarodnem srečanju Living Food Summit.
Od takrat so se srečali še dvakrat – 28. aprila 2007 in 2. maja 2009 – in sestavili seznam petnajstih priporočil za zdravo in dolgo življenje.

Prehrana naj:
1. Bo veganska (brez živalskih proizvodov, tako kuhanih kot presnih)
2. Bo ekološka.
3. Bo polnovredna (nerafinirana).
4. Vsebuje vsaj 80% presne hrane. Preostanek naj bo veganska, polnovredna in ekološka hrana.
5. Vsebuje čim več vitaminov, antioksidantov in rastlinskih hranil.
6. Vsebuje veliko mineralov.
7. Vsebuje veliko s klorofilom bogatih zelenih živil.
8. Vsebuje ustrezno količino popolnih rastlinskih beljakovin.
9. Zagotavlja čim boljšo hidracijo organizma. To dosežemo z visokim deležem živil z veliko vsebnostjo vode in s pitjem čiste izvirske vode.
10. Vključuje presne zelenjavne sokove.
11. Vsebuje vse esencialne maščobne kisline iz naravnih virov – rastlin.
12. Bo zmerna, vendar kalorično zadostna.
13. Vsebuje le malo do zmerno sladkorja in izključno iz polnovrednih virov hrane (Sadjejedstvo se močno odsvetuje.)
14. Vsebuje minimalno vendar zadostno količino neobdelane soli (odvisno od vašega ustroja).
15. Bo optimirana za razstrupljanje in obnavljanje organizma.

Poleg tega opozarjajo:
– Jemo lokalno, zrelo in sezonsko hrano.
– Pomanjkanje vitaminov B-12 in D-3 je običajno ne glede na vrsto prehrane. Uživanje dodatkov vitamina B-12 je nujno. Ustrezno raven vitamina D-3 ohranimo z zadostno izpostavljenostjo soncu. Če izpostavljenost ni zadostna, uživajmo rastlinske dodatke vitamina D-3.
– Pijače in hrana, ki vsebuje kofein (npr. kakav, čokolada, kava, pijače s kofeinom) in alkohol povzročajo odvisnost (celo v svoji presni obliki) in se zelo odsvetujejo.
– Ta način prehranjevanja se lahko še dodatno individualno prilagodi potrebam posameznika. Pri tem upoštevamo zgornjih 15 priporočil.
– Koristi, ki smo jih deležni, če se prehranjujemo po teh načelih so večje, če se načel trdneje držimo in manjše, če se jih držimo bolj ohlapno.
– Ta priporočila bodo v prihodnosti dopolnjena glede na nova spoznanja prehranske znanosti.
– Prehrana je ključni dejavnik zdravega življenja. Poleg prehrane so pomembni dejavniki še telesna vadba, izpostavljenost soncu in tudi psihološko zdravje. Tudi preprečevanje stika in vnosa strupov iz okolja je bistvenega pomena.

Priporočila so sestavili:

Fred Bisci, PhD – USA
Tamera Campbell – Vision – USA
Katharine Clark, RN, CMT, CCT – USA
Brenda Cobb – Living Foods Institute – USA
Gabriel Cousens, MD, MD(H) – Diplomat American Board of Holistic Medicine – USA
Anna Maria Clement, CN, NMD, PhD – Hippocrates Health Institute – USA
Brian Clement, CN, NMD, PhD – Hippocrates Health Institute – USA
Karin Dina, DC – RawFoodEducation.com – USA
Rick Dina, DC – RawFoodEducation.com – USA
Dorit – Green Lifestyle Film Festival – USA/Israel
Carole Dougoud – Institute Haute Vitalite – Switzerland
Kare Engstrom – Dietician – Sweden
John Eagle Freedom – Health City – USA
Laura Gonzalez – GWAH Healing Institute – USA
Jane Holmes – Living Foods Institute – USA
Elizabeth Kapadia, DN – GWAH Healing Institute – USA
Viktoras Kulvinskas – “Grandfather” of the Living Foods Movement – USA/Costa Rica
Dan Ladermann – Institute for Vibrant Living – USA
Marie Christine Lhermitte – Chemin du mas Magnuel – France
George Malkmus – Hallelujah Acres – USA
Rhonda Malkmus – Hallelujah Acres – USA
Paul Nison – The Raw Life – USA
David Rainoshek, MA – JuiceFeasting.com – USA
Katrina Rainoshek – JuiceFeasting.com – USA
Claudine Richard, Naturopath – France
Michael Saiber – Vision, E3Live – USA
Jameth Sheridan, ND – HealthForce Nutritionals – USA
Cherie Soria – Living Light Culinary Institute – USA
Diana Store – RawSuperfoods.com – UK/The Netherlands
Jill Swyers – Living Foods For Health – UK/Portugal
Walter J. Urban, PhD – USA/Costa Rica