Hruške čistijo črevesje


Hruske1

Pravilno pridelane in obrane hruške so marsikomu celo ljubše kot jabolka. Hruške spadajo med pečkasto sadje, poznamo pa kar 1500 sort hrušk, ki rastejo po vsem svetu in se razlikujejo po lupini, aromi in vsebnosti soka. So daljne sorodnice jabolk, a veliko bolj občutljive in manj obstojne. Popolnoma zrele hruške so izredno občutljive na pritisk in se zelo hitro pokvarijo, zato pri nakupu izbiramo malce trše sadeže, ki še niso popolnoma dozoreli. Popolnoma zrele kupujemo le, če jih nameravamo takoj uporabiti. Drži, da je okus najbolje razvit pri zrelih sadežih, vendar jih lahko hranimo le dan do dva. Hruške shranjujemo ločeno od drugih živil, saj oddajajo močan vonj. Hrušk ne obiramo povsem zrelih. Dozorijo po obiranju, zato je najboljše, da jih hranimo pri sobni temperaturi.

Hruške so za marsikoga ena od težko pričakovanih jesenskih radosti, poleg tega imajo tudi pomembno hranilno fiziološko vrednost. Vsebujejo dve vrsti sladkorja (glukozo in sadni sladkor), majhen delež sadnih kislin in so bogate z vlakninami. V nasprotju z zmotno razširjenim mnenjem hruške niso redilne, ampak drži nasprotno. Vsebujejo več hranljivih snovi na kalorijo kot kalorij na hranljivo snov. Hranilna vrednost: 100 gramov hrušk ima okoli 50 kalorij. Hruške vsebujejo vitamina C in A ter riboflavin in veliko kalija, ki učinkuje na odvajanje vode. Ne vsebujejo natrija in holesterola.

Idealne za dieto

So idealen sadež za dieto, saj hitro nasitijo, poleg tega pa pospešujejo prebavo in čistilno delujejo na črevesje. Zaradi vsebnosti balastnih snovi in velike količine vode se v želodcu zadržijo zelo malo časa. Vsebujejo veliko folne kisline, ki spodbuja nastajanje krvi, zelo učinkovite so tudi pri razstrupljanju težkih strupov (svinec, živo srebro, kadmij) in konzervansov iz telesa.

Pravi sadež za dojenčke
So tudi sadež, ki je nadvse primeren za dojenčke, saj so lahko prebavljive, polne hranljivih snovi in ne vsebujejo nasičenih maščob. Praviloma lahko hruške dojenčku ponudite že pri 4 do 6 mesecih starosti, seveda pa se morate ob prehodu na trdo hrano posvetovati s pediatrom. Malčkom pomagamo s hruškami lajšati zaprtje, pri odraslih pa delujejo preventivno proti raku in srčnemu napadu. Ne uživamo jih zgolj zaradi pozitivnih učinkov, ampak preprosto teknejo kot posladek.

Hruške uživamo večinoma presne, odlične so posušene in zelo primerne za vlaganje v kompote ali kot priloga k siru ali mesu. Ne smemo pozabiti niti na slaščice in žganje. Saj ste že poskusili izvrstno viljamovko?

Vir: www.zurnal24.si

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: