Archive for oktober 2009

S hrano nad utrujenost

14.10.2009

Avokado

Omega 3 maščobne kisline
Najdete jih v tunini, sardelah, oreščkih in olju iz oljčne repice, kot prehransko dopolnilo pa jih lahko uživate tudi v kapsulah. Omega 3 maščobne kisline pomagajo pri mentalnih obolenjih, dokazano je tudi, da pomagajo pri premagovanju depresije.

Cink
Cink igra pomembno vlogo pri prebavnih procesih, krepi imunski sistem, pomaga pri izgubi telesne teže in odpravlja slabost. Primanjkovanje cinka se najpogoste kaže skozi izgubo apetita, nejevoljnost in slabo počutje, zato je cink mineral, ki ga telo potrebuje. Telesne potrebe po njem zadovoljite z bučnimi semeni, pšeničnimi kalčki in živili z veliko beljakovinami, kot so meso in mlečni izdelki.

Vitamin B3 ali niacin
Energijo boste dobili z vitaminom B3, ki ga telo zelo potrebuje. Že zelo majhno pomanjkanje tega vitamina je lahko zadosten razlog za pojav depresije, slabe prebave in razdražljivosti. Najpogosteje se pomanjkanje vitamina B3 pojavi zaradi prekomernega uživanja alkohola, zato uživanje alkohola omejite na minimum, povečajte pa uživanje svinjskega mesa, perutnine, stročnic, repe in ribjega olja.

Voda
V hipu lahko telo poživite z vodo. Voda je naravno orožje proti depresiji, slabemu počutju, slabi prebavi in pridobivanju odvečnih kilogramov. Izboljša razpoloženje, motorične sposobnosti in moč uma. Dnevno spijte vsaj dva litra čiste vode (brez dodatkov).

Vitamin E

Jedilnik popestrite tudi z žitaricami, oreščki, semeni, špinačo in avokadom – vsa ta živila so bogata z vitaminom E, ki krepi imunski sistem. Znano je, da ljudjem, ki trpijo za depresijo, primanjkuje vitamina E. Še en razlog več, da ga v telo vnesete v primernih količinah.

Kalcij

Proti stresu in tesnobnosti se lahko borite tudi s kalcijem. Primanjkovanje kalcija se kaže tudi preko nesprečnosti, utrujenosti in slabega razpoloženja, zato pijte mleko, jejte mlečne izdelke, brokoli, tofu, kosmiče posujte s sezamom in pijte sveže stisnjen pomarančni sok.

Železo
Utrujenost, slabokrvnost in pomanjkanje energije se lahko pojavijo zaradi pomanjkanja železa. Da bi tega zaužili dovolj, jejte govedino, jetrca, stročnice in lešnike. Ker telo lažje apsorbira železo iz mesa kot iz zelenjave, strokovnjaki vegetarijancem priporočajo tudi vzporedno uživanje vitamina C.

Vir: www.zurnal24.si

Advertisements

Hruške čistijo črevesje

10.10.2009

Hruske1

Pravilno pridelane in obrane hruške so marsikomu celo ljubše kot jabolka. Hruške spadajo med pečkasto sadje, poznamo pa kar 1500 sort hrušk, ki rastejo po vsem svetu in se razlikujejo po lupini, aromi in vsebnosti soka. So daljne sorodnice jabolk, a veliko bolj občutljive in manj obstojne. Popolnoma zrele hruške so izredno občutljive na pritisk in se zelo hitro pokvarijo, zato pri nakupu izbiramo malce trše sadeže, ki še niso popolnoma dozoreli. Popolnoma zrele kupujemo le, če jih nameravamo takoj uporabiti. Drži, da je okus najbolje razvit pri zrelih sadežih, vendar jih lahko hranimo le dan do dva. Hruške shranjujemo ločeno od drugih živil, saj oddajajo močan vonj. Hrušk ne obiramo povsem zrelih. Dozorijo po obiranju, zato je najboljše, da jih hranimo pri sobni temperaturi.

Hruške so za marsikoga ena od težko pričakovanih jesenskih radosti, poleg tega imajo tudi pomembno hranilno fiziološko vrednost. Vsebujejo dve vrsti sladkorja (glukozo in sadni sladkor), majhen delež sadnih kislin in so bogate z vlakninami. V nasprotju z zmotno razširjenim mnenjem hruške niso redilne, ampak drži nasprotno. Vsebujejo več hranljivih snovi na kalorijo kot kalorij na hranljivo snov. Hranilna vrednost: 100 gramov hrušk ima okoli 50 kalorij. Hruške vsebujejo vitamina C in A ter riboflavin in veliko kalija, ki učinkuje na odvajanje vode. Ne vsebujejo natrija in holesterola.

Idealne za dieto

So idealen sadež za dieto, saj hitro nasitijo, poleg tega pa pospešujejo prebavo in čistilno delujejo na črevesje. Zaradi vsebnosti balastnih snovi in velike količine vode se v želodcu zadržijo zelo malo časa. Vsebujejo veliko folne kisline, ki spodbuja nastajanje krvi, zelo učinkovite so tudi pri razstrupljanju težkih strupov (svinec, živo srebro, kadmij) in konzervansov iz telesa.

Pravi sadež za dojenčke
So tudi sadež, ki je nadvse primeren za dojenčke, saj so lahko prebavljive, polne hranljivih snovi in ne vsebujejo nasičenih maščob. Praviloma lahko hruške dojenčku ponudite že pri 4 do 6 mesecih starosti, seveda pa se morate ob prehodu na trdo hrano posvetovati s pediatrom. Malčkom pomagamo s hruškami lajšati zaprtje, pri odraslih pa delujejo preventivno proti raku in srčnemu napadu. Ne uživamo jih zgolj zaradi pozitivnih učinkov, ampak preprosto teknejo kot posladek.

Hruške uživamo večinoma presne, odlične so posušene in zelo primerne za vlaganje v kompote ali kot priloga k siru ali mesu. Ne smemo pozabiti niti na slaščice in žganje. Saj ste že poskusili izvrstno viljamovko?

Vir: www.zurnal24.si

Živila, ki zmanjšujejo apetit

8.10.2009

Hruske

Jajca
Za zajtrk si pripravite jajca. Ker so bogat vir beljakovin, vas bodo nasitila za dlje časa. Mnoge raziskave so pokazale, da jajčne beljakovine blagodejno delujejo na krvni sladkor, zaradi česar zmanjšujejo tudi željo po sladkem.

Stročnice

Razlogov, da bi v prehrani pozabili na stročnice, ni. Raziskave so pokazale, da stročnice vsebujejo veliko kolecistokinina, prebavnega hormona, ki zmanjšuje apetit in podaljša občutek sitosti. Imate povišan holesterol? Stročnice zmanjšajo tudi tega.

Hruške
Za hitro malico si privoščite hruške. Ker so bogate z vlakninami, vas bodo hitro nasitile in pregnale lakoto med obroki. Hruške vsebujejo tudi pektin, ki zmanjšuje raven krvnega sladkorja. Enako kot hruške, vas bodo nasitila tudi jabolka.

Cimet

Vas sredi dneva obide slabost ali nenadna in zelo močna želja po sladkem? Pregnali jo boste s cimetom. Zmešajte ga z navadnim jogurtom ali pa ga malo potresite po kosu opečenega polnozrnatega toasta, z njijm pa lahko popestrite tudi okus jabolk ali hrušk. Ameriški znanstveniki so odkrili, da manjše količine cimeta lahko uravnavajo nivo inzulina in krvnega sladkorja. Pri njegovi uporabi pa nikar ne pretiravajte – dovolj je že četrtina ali manj čajne žličke cimeta na dan.

Mandlji
Manjšo lakoto med obroki lahko ukrotite tudi z mandlji, ki jih zaradi zdravih maščob uvrščamo med bolj zdrave prigrizke. Dovolj je, če jih boste pojedli eno pest, občutek sitosti pa bodo razvili približno pol ure po zaužitju.

Voda

Ste res lačni, ali le dehidrirani? Pogosto lahko neločevanje občutka lakote in žeje pripelje do dehidracije, zato ne pozabite na zadostne količine vode. Ko začutite manjšo lakoto, najprej spijte kozarec vode.

Laneno seme

Imate slabo prebavo? Za zajtrk ali malico žličko zdrobljenih lanenih semen primešajte jogurtu. Tako boste telo oskrbeli z zadostnimi količinami maščobnih kislin in vlaknin, spodbudili prebavo in zaradi počasi prebavljivih maščob in beljakovin podaljšali občutek sitosti.

Vir: www.zurnal24.si

Skelenje zob

7.10.2009

ScreenCap-0359

Veliko vegetarijancev, veganov in presnojedcev ima težave z zobmi. natančneje s skelenjem ob stiku dlesni in zoba.

To je bil tudi moj (občasno hud) problem. Na mestu, kjer dlesen pokrije zob, se je dlesen umikala in ob ščetkanju se je redno pojavljala prebadajoča bolečina. Poskušal sem z raznimi super-duper zobnimi kremami, vendar se ni prav nič spremenilo. Ko sem ščetkal zobe po čisto vsakem obroku (do 6 x / dan) je bilo čisto malo bolje. Potem pa sem si rekel, da je pa mogoče le res, da za vsako bolezen raste rožca in se spravil raziskovat.
Prebrskal sem nekaj knjig, si izpisal vsa zelišča pri katerih se je omenjalo blagodejno delovanje v ustni votilini in začel od začetka preizkušati.
Imel sem neverjetno srečo, da sem že pri drugem poskusu odkril rešitev za mojo težavo.
Zjutraj in zvečer sem si skuhal ŽAJBLJEV čaj in izpiral usta z njim. Že po nekaj dneh je bilo bolje, po dveh tednih čisto v redu. Odkar sem končal kuro je mogoče mesec dni in še vedno je v redu.Takšna je moja izkušnja – upam da bo še komu pomagalo.

Kuhanje žajbljevega čaja:
– zavreš 3 dcl vode
– streseš gor čajno žličko žajblja
– počakaš 5 minut
– precediš in ohladiš
– piješ po požirkih, ki jih prežvrkljaš po ustih preden pogoltneš

Obstaja pa še enostavnejši in predvsem bolj presnojedski način. Nekaj svežih ali posušenih lističev žajblja daš v usta, namočiš s slino in žvečiš.