Kako hrana lahko vpliva na revmo?


Številne znanstvene raziskave so pokazale, da hrana, ki jo uživamo  lahko omili ali poslabša stanje revmatiodnega artritisa ali po domače revme. Nekatere vrste hrane lahko naravno oljijo sklepe, lajšajo bolečine ter tako lajšajo gibanje. Druge vrste hrane pa se je treba izogibati, ker povzroča bolečino in omejuje gibanje.

Avtor tega članka na spletni strani Arthritis insight je sam preizkusil vpliv hrane na revmo.
Najprej je opravil nekajdnevni post, potem pa uvajal po eno hrano naenkrat. Ugotovil je, da pri njem najslabše učinkujejo mleko in mlečni izdelki. En sam kozarec mleka sicer ni povzročil bolečin, vendar je ugotovil, da če en teden uživa mleko ali mlečne izdelke vsak dan, bo bolečina močna in oteklina velika. Če pa je omejil mleko na polovico kozarca vsak drugi dan, ni imel nobenih bolečin v sklepih!
Obstaja več vrst hrane, ki lahko občutno poslabšajo stanje revme.
Vsi ljudje smo različni in tudi razvoj revme je pri vsakem človeku lahko različen. Zato bo tudi vsaka hrana vplivala na vsako osebo drugače. Avtor je našel pri sebi le mleko in mlečne izdelke, drugi ljudje bodo mogoče našli rdeče meso ali katero drugo hrano z naslednjega seznama:

Koruza
Pšenica 
Suho meso/svinjina 
Pomaranče 
Mleko 
Oves 

Jajca 
Govedina 
Kava 
Pivo
Sir 
Grenivke 
Paradižnik
Arašidi 
Sladkor (sladkorni trs) 
Maslo 
Jagnjetina
Limone 
Soja 

Tem živilom se je pametno izogniti, če imate težave z revmo. Seznam v bistvu predlaga, da presedlate na blago dieto, ki bo temeljila na rižu in bo vsebovala čimmanj ali nič hranil z zgornjega seznama.
Avtorju je bilo na začetku težko slediti navodilom, ker mu je bila  večina hrane na seznamu zelo všeč, toda v odločitvi med bolečino in NEbolečino se je odločil za NEbolečino, četudi je to zahtevalo odpoved. Čez nekaj časa, ko je opazil da bolečina pojenjuje, oteklina plahne in da so sklepi bolj gibljivi, je začel ceniti to dieto. Še bolj se jo je oklenil.

Avtor predlaga, da najprej izključite iz svoje prehrane vso hrano z zgornjega spiska.

Potem jejte tako, dokler se stanje ne izboljša. Če izboljšanje ni zadostno, izključite še sorodna živila. Pri tem jejte več drugih živil.

Potem postopoma (npr. vsak teden) vključite po eno vrste hrane z zgornjega spiska. Pri tem se opazujte, kako posamezna hrana učinkuje.
Ta proces nadaljujte, dokler ne najdete živila, ki VAM povzroča bolečino.

Predlagana dieta ne pozdravi revme, omogoča pa, da ima bolnik svojo bolezen pod nadzorom in daje le-ta skoraj neopazna. Dieta povrne kakovost življenja in svobodo gibanja.

Prevod objave na
http://www.arthritisinsight.com/living/diet/leila.html

2 Responses to “Kako hrana lahko vpliva na revmo?”

  1. alja Says:

    pozdravljeni! Glede na to, da ste presnojedec, me zanima, kako je z ostanki, ki se naberejo pri ožemanju sokov – jih porabite ali zavržete?Hvala in lep pozdrav!

  2. Antony Nowak Says:

    Doslej sem zelo malo delal sokove. Sokovnik sicer imamo, ampak ga nisem vključil v svojo dnevno prehransko rutino. Bolj občasno, ko je kakega sadja ali zelenjave preveč na domačem vrtu in kadar se otroci navdušijo…
    Ostanke smo včasih pojedli, največkrat pa zavrgli.

    Če sem čisto iskren se mi zdi sočenje malo brez zveze. Zakaj bi sočil, če pa lahko jabolka pojem. Tudi nenaravno je. Pa še več dela je z vsem tem… No, takšno je moje gledanje na sočenje, ne trdim, da je de facto brez zveze.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: