Velikonočna polomija


Easter_egg

Lahko bi pričakoval, da se bo kaj takega zgodilo.
Težave z velikonočno prehrano, namreč.

Za velikonočni zajtrk sem pojedel štiri rezine piščanje šunke, na katere sem namazal lahko majonezo na dve rezini in hren na dve rezini. To je bilo vse. No, kakšno uro in pol preden smo jedli ta – družinski velikonočni zajtrk,  sem jedel še svoj običajni zajtrk: 1 grenivko, 3 pomaranče in 150 g avokada.

Dopoldne sem preživel popolnoma brez kakršnihkoli nelagodij v prebavi in posledic. Za kosilo sem jedel sok iz regrata in korenčka, nekaj suhega sadja namočenega v vodi, malo soparjenega korenja in (pozor) nekaj žlic krompirja praženega na olivnem olju, ki je bil začinjen s kurkumo. Slastno, ampak ubijalsko. Prav kmalu po kosilu sem se zvalil na kavč in obsedel z obrati na 5% svojega povprečja zadnjih nekaj tednov. Še vse popoldne je bilo tako. Šli smo na družinski izlet na bližnji hrib in komaj sem se vlekel. Bolje je bilo šele naslednje jutro – danes.
Tudi po drugih znakih je bilo jasno, da zajtrk in/ali kosilo v mojih prebavilih gnije in da bo treba počakati, da “gre skozi” preden bom spet v normalnem stanju.

Izkušnjo jemljem kot opomin na to, kako je bilo “prej” in kako je še vedno lahko. Ta izkušnja me je še bolj utrdila v prepričanju, da moj stari način prehrane ni zame in se bom v prihodnje zelo trdno držal nove – presne prehrane.  Ne zato, ker bi bila edina prava, ampak zato ker meni po dosedanjih poskusih najbolj odgovarja.

Na presni hrani sem od začetka marca 2009 in sem še vedno velik začetnik. Dieto moram popraviti – vključiti več listnate zelenjave, ugotoviti, kako pojesti dovolj kalorij iz sadja in kako sploh pojesti dovolj kalorij, da se v doglednem času malo okrepim. Pri vsem tem moram še paziti, da se izogibam začetniškim napakam, ki bi lahko ogrozile moj uspeh s presno hrano. Tega nikakor ne želim. Še veliko dela torej…  Ampak smer je začrtana in jasna.

3 Responses to “Velikonočna polomija”

  1. Aleš Says:

    Za okrepiti se🙂
    – Jaz cca vsak 2 dan delam vaje za moč – uteži, trebušnjaki, skleci, počepi, itd…
    – cca 3x na teden kakšna oblika rekreacije – hoja/tek v hrib, kolo v hrib, odbojka…
    – Hrano temeljim na zelenolistni zelenjavi (solate, smoothiji), zraven pa bi omenil samo še obroke, ki predvidevam da mi ohranjajo maso: kaljena ajda, mung, datlji, namočeni oreščki
    – dovolj spanja: idealno bi bilo iti spat hitro po 9 uri in se zbuditi nekje po 5… (naravni cikel tema – svetloba)

  2. Antony Nowak Says:

    Kako pa narediš solate dobre – da jih lahko veliko poješ. Kakšne prelive ali dresinge narediš?

    Drugače pa tudi jaz še kar tako delam, kot si napisal ti, edino zeleno listnate zelenjave pojem redno manj kot 1 kg / dan.

  3. Aleš Says:

    >>Kako pa narediš solate dobre – da jih lahko veliko poješ. Kakšne prelive ali dresinge narediš?
    V bistvu imam več ali manj samo en standardni preliv, ki mi čisto zadostuje in se ga nikakor ne naveličam:
    Limona, Himalajska sol, 2/3 olivnega olja in 1/3 bučnega. Standardno je v zraven zelene solate tudi kak paradižnik ali dva, mlada čebula sedaj ko je sezona, včasih pa še avokado, cvetača, brokoli…

    …in ja, vem da bučno olje ni presno🙂 (čeprav se ga da tudi dobit, ampak nima prave arome), vendar sem se že na začetku presnega prehranjevanja odločil, da je bolje pojesti malo bučnega olja v veliki skledi solate, kot pa ne jesti solat oz. se naveličati presne hrane – seveda to velja za moj primer…

    >>Drugače pa tudi jaz še kar tako delam, kot si napisal ti, edino zeleno listnate zelenjave pojem redno manj kot 1 kg / dan
    Saj jaz verjetno tudi ne pojem več kot 1kg zelenolistne zelenjave na dan… hmmm… ena velika skleda (včasih tudi več, odvisno od sezone, ko je bil regrat in radič na meniju sem pojedel po dve skledi) in povprečno pol litra smoothija. Gledam pač da je vsak dan na meniju, večinoma kot glavni obrok.

Leave a Reply

