Presna hrana je zakon!


Res ni rešitev vseh tegob in težav.
Ni čudežna palčka.
Je pa zelo pomemben del mozaika – ne samo delček, ampak večji del mozaika, ki mu pravimo zdravje v najširšem pomenu besede.

Ko sem poskusil s presno hrano, sem opazil izboljšanje počutja od dobrega na odlično. In potem sem (kot vsak človek) delal napake: jedel kuhano hrano, pa koncentrirano, pa preveč oreškov, preveč avokada… in opazil slabše stanje. In tako se mi počasi slika jasni – 100 % presna hrana (sadje, sadeži, zelena zelenjava, zadosti solate in za dodatek oreški in semena) so zakon.

Ljudi okoli mene je strah, kaj bo z mano. Da se bom enostavno posušil, kot se je slikovito izrazila obiskovalka mojega bloga ali preprosto usahnil…
Mame od blizu in daleč zmajujejo z glavo.
Očetje se zmrdujejo v svoji veri, da dedec mora jesti kot dedec ali pa ni dedec. Potmetakem šele uničevanje lastnega zdravja naredi dedca!!?? Hvala lepa za takšno moškost.
Oboji pa se ne morejo ločiti od svojih predstav o tem, kaj je normalna prehrana ali pa mogoče zgolj poznanih gurmanskih užitkov. In oboji seveda mislijo, da je presna hrana eno jabolko in en korenček za zajtrk. To pa seveda ni res. Kalorične potrebe telesa morajo biti zadoščene in pri presni hrani so večinoma zadoščene z zrelim in sladkim sadjem. To pomeni, da presnojedec v enem obroku poje npr. pet do sedem zrelih banan ali pet hrušk ali pet kivijev ali vsaj pol velike dinje.

Zaskrbljeni so večinoma tisti, ki ne vedo, kaj je dejansko presna prehrana. Če tako zmajujejo z glavo starši, si rečeš: “OK, ne poznajo in si razlagajo po svoje”.
Če pa proti presni hrani udriha oseba, ki je končala medicinsko fakulteto, se zgražaš, kakšne “strokovnjake” producira naš izobraževalni sistem in kakšni “strokovnjaki” nam predpisujejo recepte in nas “zdravijo”. Strašljivo.

Presna hrana je ZAKON in jo priporočam vsakomur. Ne priporočam pa, da se spustite na to pot na suho. Ne priporočam, da začnete potem, ko ste preberali dva bloga ali en članek v časopisu. Tako ne bo šlo. Začetniške napake bodo hitro končale eksperiment. Vzemite si več časa, preberite vsaj nekaj knjig, vprašajte koga, ki že ima izkušnje in potem začnite. Sicer ne boste uspeli na dolgi rok.
Sam sem dolsej prebral Želiš biti zdrav? Proč s kuhinjskim loncem!, The raw secrets in 12 steps to raw food. Prva je bolj laična in namenjena splošnemu navduševanju bralstva za presno hrano, zadnji dve pa zelo specifični, polni izkušenj, avtorja načitana in sploh zelo dobri knjigi za presnojedce začetnike.

3 Responses to “Presna hrana je zakon!”

  1. boris Says:

    i ja sam procitao te dve knjige i presal na presnu hranu tudi zahvaljujuc mojoj zeni in sam izboljsal zdravje ,letnik sam 1953 in sam deveti mesec presnojedec.cao

  2. zdravka dren Says:

    super blog in super prispevek. se 100% strinjam z zacetniskimi napakami ki jih se sama seveda sevedno “zagresim” zelo pogosto npr z orescki se posebno (presno jem od zadnjega tedna letosnjega januarja😀 ). mocno tudi mene iritira to kar si tudi sam lepo napisal o zdravnikih. to se tudi meni zdi strasljivo.

    lep zadovoljni presni pozdrav od “zdravke”🙂

  3. Antony Nowak Says:

    Hvala za ‘čestitke’.
    Skoraj dve leti je odkar sem napisal tole. Odtlej se je zgodilo že marsikaj.
    Ugotovil sem, da zdravniki zelo podobni bolnikom. So takšni in so drugačni. Seveda, kaj pa naj bi pričakoval, saj so ravno tako ljudje.
    Srečal sem namreč zdravnico, ki ni tako ozkogleda kot zdravniki o katerih sem pisal v tem članku. In bila je dobro strokovno podkovana – vsaj kolikor jaz lahko sodim o tem. Ugotovil sem še več zadev o katerih pa v novem članku čez kakšen dan ali dva.

Leave a Reply

