Archive for april 2009

Pravila za zdravo življenje

20.04.2009

1. Naučite se spoštovati odločitve, ne glede na to, kakšne so bile.
Potrudite se, da boste ostali umirjeni in sproščeni. Umirjenost je zdravilna.

2. Pustite drugim, da delajo napake in se na njih učijo.
To jim bo koristilo bolj, kot če boste nenehno nadzorovali vsak njihov gib. Dajte posamezniku možnost, da raste in odrašča. Vsi delamo napake. Zato se nad njimi ne naslajajmo niti se jih večno ne kesajmo.

3. Naučite se odpuščati in pozabljati.
Številne študije so pokazale, da odpuščanje dobro vpliva na zdravje in preprečuje kemijske spremembe v te­lesu, ki bi lahko povzročale bolezni.

4. Bodite hvaležni in strpni do ljudi.
To sta dve temeljni skrivnosti zdravega življenja.

5. Živite v harmoniji.
Koristilo vam bo.

6. Ne pripovedujte o svojih nesrečah ali boleznih.
To ne koristi ne vam ne vašemu sogovorniku, obenem pa sogovorniku ne da priložnosti, da bi o svojih težavah pripovedoval vam. O tem se boste pogovorili s svojim zdrav­nikom. Ta je plačan, da posluša vaše težave.

7. Ne opravljajte.
Govorice so navadno iz trte izvite.

8. Deset minut na dan posvetite razmišljanju, kako bi postali bolj­ši.
Negativne misli nadomestite s pozitivnim razmišljanjem.

9. Vsak dan telovadite.
Z redno vadbo bodo ostali vaši sklepi in hrbte­nica prožni, okrepili boste trebušne mišice in razširili pljuča.

10. Za poživitev krvnega obtoka hodite zgodaj zjutraj deset minut bosi po rosni travi ali pesku.

11. Ne kadite in ne pijte alkoholnih pijač.
Nikotin in alkohol delujeta depresivno. Za razstrupitev telesa porabimo veliko energije, ki bi bila sicer koristna za bolj pomembne življenjske procese.

12. Pojdite spat do devete ure zvečer, kadar le morete.
Če ste čez dan utrujeni, si privoščite počitek. Med počitkom se lahko telo nemoteno posveti zdravljenju in obnovi tkiv. Ob koncu dneva si zapišite svoje težave in jih pozabite. Dobro se naspite. Ko se zjutraj zbudite, jih obnovite; sveži in spočiti jih boste laže odpravili.

Vir: Dr. Bernard Jensen – Zdravo življenje s sokovi

Advertisements

Zakisanost organizma prej vs. zdaj

14.04.2009

Prilagam sliki mojega pH diagram za dva tipična dneva dveh odbobij.

Prvo je obdobje, ko sem bil na kandidni dieti. V tem obdobju sem jemal tudi prehranske dodatke (klamatske alge, vitamine, probiotike)

ScreenCap_001 2009.04.13 11.33

Drugo pa je sedanje obdobje, ko jem presno hrano. Zdaj ne jemljem nobenih prehranskih dodatkov.

ScreenCap_002 2009.04.13 11.35

Kot se vidi, sem takrat začel dan izrazito zakisan na pH 5,5. Zdaj ga začnem z 7.0.
Čez dan sem prilezel do 7,3 , zdaj do 7,6.
Takrat je bila srednja dnevna vrednost 6,7, danes je 7,3. Razlika sep ozna tudi na počutju.

Velikonočna polomija

13.04.2009

Easter_egg

Lahko bi pričakoval, da se bo kaj takega zgodilo.
Težave z velikonočno prehrano, namreč.

Za velikonočni zajtrk sem pojedel štiri rezine piščanje šunke, na katere sem namazal lahko majonezo na dve rezini in hren na dve rezini. To je bilo vse. No, kakšno uro in pol preden smo jedli ta – družinski velikonočni zajtrk,  sem jedel še svoj običajni zajtrk: 1 grenivko, 3 pomaranče in 150 g avokada.

Dopoldne sem preživel popolnoma brez kakršnihkoli nelagodij v prebavi in posledic. Za kosilo sem jedel sok iz regrata in korenčka, nekaj suhega sadja namočenega v vodi, malo soparjenega korenja in (pozor) nekaj žlic krompirja praženega na olivnem olju, ki je bil začinjen s kurkumo. Slastno, ampak ubijalsko. Prav kmalu po kosilu sem se zvalil na kavč in obsedel z obrati na 5% svojega povprečja zadnjih nekaj tednov. Še vse popoldne je bilo tako. Šli smo na družinski izlet na bližnji hrib in komaj sem se vlekel. Bolje je bilo šele naslednje jutro – danes.
Tudi po drugih znakih je bilo jasno, da zajtrk in/ali kosilo v mojih prebavilih gnije in da bo treba počakati, da “gre skozi” preden bom spet v normalnem stanju.

Izkušnjo jemljem kot opomin na to, kako je bilo “prej” in kako je še vedno lahko. Ta izkušnja me je še bolj utrdila v prepričanju, da moj stari način prehrane ni zame in se bom v prihodnje zelo trdno držal nove – presne prehrane.  Ne zato, ker bi bila edina prava, ampak zato ker meni po dosedanjih poskusih najbolj odgovarja.

Na presni hrani sem od začetka marca 2009 in sem še vedno velik začetnik. Dieto moram popraviti – vključiti več listnate zelenjave, ugotoviti, kako pojesti dovolj kalorij iz sadja in kako sploh pojesti dovolj kalorij, da se v doglednem času malo okrepim. Pri vsem tem moram še paziti, da se izogibam začetniškim napakam, ki bi lahko ogrozile moj uspeh s presno hrano. Tega nikakor ne želim. Še veliko dela torej…  Ampak smer je začrtana in jasna.

Dnevnik prehrane

9.04.2009

Prejšnji teden sem na spletu odkril prehranski dnevnik.
Odprtje računa je brezplačno. Na začetku vpišeš svoje podatke (spol, starost, življenjski stil, težo…) in pa cilj, ki bi ga rad dosegel. Npr. do novega leta shujšati za 10 kg. Moj cilj je do novega leta pridobiti nazaj svojo običajno težo – 75 kg.
Določiš tudi, kakšno prehransko dieto želiš vpeljati ali ohraniti. To narediš tako da določiš procent kalorij, ki bi jih želel dobiti iz maščob/ogljikovih hidratov/beljakovin. Zelo zdrava razporeditev  je npr. 10/80/10. Razporeditev, ki jo priporoča, mislim da FAO, pa je 15/70/15.

In potem si vpisuješ, kaj in kdaj si jedel. In spletna stran ti računa in daje osnovno povratno informacijo. Zelo uporabno.

Takoj, ko sem zadevo postavil in začel vpisovati, sem opazil da jem premalo kalorij. Nadalje, da jem premalo zelenjave (dobil sem premalo kalcija in železa). Nekaj dni sem se malo basal, nakar je glede količine steklo in zdaj z lahkoto pojem dovoljšno količino sadja, da zadostim kaloričnim potrebam. Tudi na dneve, ko 8 ur fizično delam ni nobenih problemov.

ScreenCap-0100

Presna hrana je zakon!

8.04.2009

Res ni rešitev vseh tegob in težav.
Ni čudežna palčka.
Je pa zelo pomemben del mozaika – ne samo delček, ampak večji del mozaika, ki mu pravimo zdravje v najširšem pomenu besede.

Ko sem poskusil s presno hrano, sem opazil izboljšanje počutja od dobrega na odlično. In potem sem (kot vsak človek) delal napake: jedel kuhano hrano, pa koncentrirano, pa preveč oreškov, preveč avokada… in opazil slabše stanje. In tako se mi počasi slika jasni – 100 % presna hrana (sadje, sadeži, zelena zelenjava, zadosti solate in za dodatek oreški in semena) so zakon.

Ljudi okoli mene je strah, kaj bo z mano. Da se bom enostavno posušil, kot se je slikovito izrazila obiskovalka mojega bloga ali preprosto usahnil…
Mame od blizu in daleč zmajujejo z glavo.
Očetje se zmrdujejo v svoji veri, da dedec mora jesti kot dedec ali pa ni dedec. Potmetakem šele uničevanje lastnega zdravja naredi dedca!!?? Hvala lepa za takšno moškost.
Oboji pa se ne morejo ločiti od svojih predstav o tem, kaj je normalna prehrana ali pa mogoče zgolj poznanih gurmanskih užitkov. In oboji seveda mislijo, da je presna hrana eno jabolko in en korenček za zajtrk. To pa seveda ni res. Kalorične potrebe telesa morajo biti zadoščene in pri presni hrani so večinoma zadoščene z zrelim in sladkim sadjem. To pomeni, da presnojedec v enem obroku poje npr. pet do sedem zrelih banan ali pet hrušk ali pet kivijev ali vsaj pol velike dinje.

Zaskrbljeni so večinoma tisti, ki ne vedo, kaj je dejansko presna prehrana. Če tako zmajujejo z glavo starši, si rečeš: “OK, ne poznajo in si razlagajo po svoje”.
Če pa proti presni hrani udriha oseba, ki je končala medicinsko fakulteto, se zgražaš, kakšne “strokovnjake” producira naš izobraževalni sistem in kakšni “strokovnjaki” nam predpisujejo recepte in nas “zdravijo”. Strašljivo.

Presna hrana je ZAKON in jo priporočam vsakomur. Ne priporočam pa, da se spustite na to pot na suho. Ne priporočam, da začnete potem, ko ste preberali dva bloga ali en članek v časopisu. Tako ne bo šlo. Začetniške napake bodo hitro končale eksperiment. Vzemite si več časa, preberite vsaj nekaj knjig, vprašajte koga, ki že ima izkušnje in potem začnite. Sicer ne boste uspeli na dolgi rok.
Sam sem dolsej prebral Želiš biti zdrav? Proč s kuhinjskim loncem!, The raw secrets in 12 steps to raw food. Prva je bolj laična in namenjena splošnemu navduševanju bralstva za presno hrano, zadnji dve pa zelo specifični, polni izkušenj, avtorja načitana in sploh zelo dobri knjigi za presnojedce začetnike.