Prehrana, ki je stara 150 milijonov let!


Človek živi na tem planetu že kakšnih 150 milijonov let. 149,5 milijonov let od tega (približno 99,67 odstotkov) je jedel surovo rastlinsko hrano: sadeže, zelenjavo, orehe in semena, vse sveže in nepredelano. Ognja in orodja ni poznal ne imel. Človek je nabiral in jedel to, kar mu je narava nudila v določenem letnem času! Raziskovalci so mnenja, da je bil človek v vseh teh milijonih let pretežno sadjejedec!
Kako dolgih je milijon let? Vzemimo za primerjavo 50 let starega človeka. To pomeni, da je 49 let in 10 mesecev jedel rastline in šele zadnja dva meseca tudi meso in kuhano hrano! Dva meseca od 50 let! Prav gotovo boš ob tej primerjavi spoznal, da smo po svojih genih, svoji dedni zasnovi še zmeraj povsem prirejeni za svežo hrano. To lahko vsakdo takoj poskusi sam pri sebi, če se odloči, da bo te za človeka najboljše hranilne snovi dobavil svojim organom!

Sadje in zelenjava v svoji nespremenjeni celostnosti nista nekakšna modna hrana, sprevrženost ali alternativna receptura, ki naj bi človeku pomagala hujšati, temveč je to rajska hrana, kateri smo se prilagajali štiri milijone in petsto tisoč rodov!

Če se torej držiš izvirne prehrane, presne in sveže, nepredelanih sadežev in zelenjave, se torej ne izpostavljaš nikakršnemu tveganju! Nevarnost namreč preži nate v kuhinjskem loncu, katerega vsebina je razkuhana in močno spremenjena!

Postani sadni sladokusec!

Če se boš resno osredotočil na sadno hrano, boš v kratkem času postal pravi sladokusec, ki mu nobena druga hrana ne bo teknila. Težko ti bo jesti celo solato. Solate brez dodatkov tako in tako niso okusne. Poskusi torej solatne liste, ne s kalorijami bogatih omak in olja! To je tudi znamenje, da ljudje nismo herbivori, nismo travojedci, kakor krave, ki imajo štiri želodce.

Sadje je zelo lahko prebavljivo. Že v želodcu in najkasneje v zgornjem tankem črevesu nam ponudi izredno pomembni sadni sladkor, ki je najboljši vir energije.

Iz sadja pridobimo 90 odstotkov energije, za prebavo samo se izgubi le 10 odstotkov. Iz zelenjave pridobimo 70 odstotkov energije, pri prebavi je izgubimo 30 odstotkov. Iz mesa dobimo le 30 odstotkov energije, izguba pa je kar 70 odstotna!

Čim manj energije porabimo za prebavo, toliko več moči, kar pomeni tudi živčne moči, nam ostane na razpolago! Čim bolj se torej osredotočimo na sadje, toliko večji strokovnjaki pri prehranjevanju s sadjem bomo postali! In tudi mnogo hitreje se bomo nasitili! Degenerirana hrana zahteva pač veliko večjo maso!

Tedaj tudi ne rabimo tako velike izbire v enem obroku, temveč se osredotočimo na eno vrsto sadne hrane na en obrok. Naši prebavni encimi, ki jih imamo na tisoče, se morejo tedaj preusmeriti le na to mono-hrano! Med enim in drugim obrokom pa seveda lahko menjaš vrsto hrane!

Predvsem zelo hitro začutimo, da smo siti. Sadni sladkor, ki z veliko hitrostjo priteka v kri, sporoča možganom, da smo že zadosti pojedli. Človek je avtomatsko sit! Tega refleksa sitosti pri “meščanski hrani” ni. Tam pride po bogatem obedu tako ali drugače na mizo še posladek ali pa sladoled ali pa skodelica kave s pecivom, pogostokrat tudi konjak! In kako tedaj šele zadiši cigareta! Sadje ni prigrizek ali priboljšek, ki bi si ga privoščil, medtem ko gledaš televizijo, temveč mora tvoriti glavni obrok!

Po sadni hrani si poln energije, ne len kakor po običajnem obroku. Kadar se tako do roba “napokaš”, porabiš 50 odstotkov vse energije samo za prebavo. Če računaš, da je možgani že sami porabijo 25 odstotkov, potem ti ostane le 25 odstotkov energije! Je potem kaj čudnega, da so ljudje po takem obroku zaspani? Zato pa potrebujejo poživila: kavo, nikotin, alkohol!

Vir: Helmut Wandemaker – Hočeš biti zdrav? Proč s kuhinjskim loncem!

12 Responses to “Prehrana, ki je stara 150 milijonov let!”

  1. Robert Q. Says:

    WTF is Helmut Wandmaker? A je to naci-oficir v drugi svetovni vojni?

  2. emetadindon Says:

    Če človek trezno premisli, prav z lahkoto pride do te iste ugotovitve, namreč, da je presna hrana za človeka najboljša. Imamo pa ljudje pri današnjem tempu življenja in za nas ustaljenih navadah velik problem spremeniti prehrano nazaj v prazgodovinsko obliko. Predvsem vidim problem pri usklajevanju prehrane celotne družine. Marsikje je namreč tako, da bi eden od partnerjev jedel presno, drugi kuhano. Otroci imajo radi sladko in mehko hrano. Gospodinje to potem težko usklajujejo(mo).

    V bistvu bi bil dobrodošel kakšen nasvet s tega področja. Za dodatno branje in kontakt s sedaj že dolgoletnim presnojedcem, pa priporočam branje bloga: http://www.vecer.com/blog/rajmis .

    LP, E.

  3. DjJuvan Says:

    Jaz se od zelenjave ali sadja enostavno ne najem. Pojem večjo količino in sem čez 2uri spet lačen…. ampak lačen tako, da me želodec boli. Tako enostavno lahko z sadjem v žepu okol hodim in stalno jem.
    Pri mesni prehrani pa se zadeva počasi prebavlja in nimaš težav s tem, da bi moral čez 2-3 ure spet nekaj podzob vržt.
    Sej ne rečem, da je sadje/zelenjava slaba…. vendar brez mesnih izdelkov bi mene enostavno pobralo.
    Aja, pa nisem debel, sem zelo suh.

  4. Štefan Says:

    Težko se strinjam z mnenjem, da zelena solata nima dobrega okusa. Sem jo preizkusil, ko sem bil ves utrujen in že delno dehidriran. Pomakal (pral) sem so v svežo vodo, in kar takšne sem pojedel za dobro porcijo. Utrujenost je čudežno izginila, prerojen sem pot nadaljeval in premagal konkretno višinsko razliko. Stvar trenutka in izkušnje. Prepričan sem, da bi presnojedstvo v polni meri rešilo svet!

  5. alcessa Says:

    Jaz tudi prisegam na liste solate – brez prelivke! Sadje mi vsebuje preveč sladkorja, solata pa ima nekaj grenkih snovi, ki me čudežni poživijo.

  6. Antony Nowak Says:

    @emetadindon
    Pri nas doma sem očitno jaz motor sprememb. In ostali kar nekako sledijo novim navadam. Ko sem jedel po strogi dieti, so malo jedli z mano, malo po starem. In precej smo se pogovarjali, kaj je dobro in kaj ne in zakaj jemo na nov način. Zdaj, ko poskušam s presno hrano se spet malo šlepajo… Uvedli smo tudi načrtovanje prehrane – obrokov za en teden vnaprej in je laufalo kakšen mesec potem pa zamrlo… Sicer pa nisem zahteven. Ponavadi rečem: Vi jejte običajno, jaz bom že poskrbel zase. In občutek imam, da je s presno hrano še lažje takole poštukat, kot je bilo prej na zelo omejeni dieti.

  7. Antony Nowak Says:

    @DjJuvan
    Ja, to poznam. Samo, paziti je treba, da je dovolj sadja na krožniku. Sadje da energijo.
    Prejšnji vikend sem npr. delal v gozdu – sekal drva. Zjutraj sem se najedel riževih vafljev, na katere sem namazal Vitaquellin vitarine in Extra omega organic namaz. Te namaze sem uporabil za moč. Ker sem cvikal, da bom pri delu postal slab, sem vzel sabo precej oreškov, suhega sadja in banan. Potem pa sem delal in do kosila pojedel tri banane in z lahkoto delal.
    Ker sem pazil, da sem jih jedel počasi in ne naenkrat sem delal celo zelo lahkotno – brez vsakega pomanjkanja energije.
    Ne vem no, taka je moja izkušnja.
    Poskusi pobrskati po knjigi The raw secrets… Jaz sem tam našel precej koristni nasvetov…

  8. Antony Nowak Says:

    @Štefan in @ alcessa
    Tole s solato pa moram še poskusiti. Zmeraj sem jo imel za prazno – za “perje”.

  9. Uros Says:

    V kolikor držijo tisti bbc-jevi (če me spomin ne vara) podatki iz dokumentarca o neandertalcu, naj bi jedilnik le-tega sestal iz več kot 60% mesa.. Sicer kot pravijo slepa veja, vendar dvomim da so naši predniki kaj pretirano bolj brskali po snegu za borovnicami..😀 Sicer pa je tu čisto praktičen vidik.. ti predniki so imeli v mislih praktično samo skrb po prehrani, zavetišču in pa obrambi teritorija.. Pri nas pa so te temeljne potrebe časovno mnogo bolj zminimalizirane in zavoljo tega potrebujemo tudi energetsko močnejše obroke, kar pa vseeno še ne pomeni da ni možna uravnotežena dieta.
    Tudi sam sem kar nekaj pozornosti namenil razno raznim dietam, vendar se mi glede na naš način življenja zdijo mnogo preveč potratne.. se mi zdi da dobim še vedno mnogo boljši učinek z uravnoteženo prehrano in redno telovadbo. pač stvar posameznika😀

  10. vvooodnarka Says:

    Kaj spada na jedilnik človeka in kako mu je na letne čase od samega začetka uspelo preživet, sem se tukaj spraševala -> http://www.ednevnik.si/entry.php?w=meniscek&e_id=62114 in modrovala 😆 Kaj meniš ti o tem?

    Lp, vvooodnarka!

  11. Presnojedec « Življenja letom… Says:

    […] “grem nekakšne ekstremističe neodgovorne eksperimente”. Pojasnil sem jim tudi, kakšna je bila človekova prehrana 99% časa, odkar naseljuje ta planet in jih na koncu razlage vprašal, čigava prehrana je nenormalna, moja ali njihova. Upam, da bodo […]

  12. Aleš Says:

    Ne vem od kje je Wandmaker vzel ta podatek o 150 mio letih…

    Homo sapiens je hodi po tej zemlji zadnjih cca 100.000 let, Homo erectus največ 2 mio let.
    Pa tudi če gremo najdalje nazaj, prve najdene okamnine človeku podobnih opic (ne pa človeka) so stare 20-25 mio let.

    vir: http://sl.wikipedia.org/wiki/Nastanek_in_razvoj_človeka

Leave a Reply

