Presna hrana


Kivi_Desktop_Wallpapers

Zadnje čase berem veliko knjig in brskam po spletnih straneh s skupnim imenovalcem – presno hrano. Hrano, ki ni toplotno ali kako drugače obdelana ali predelana. Presnojedska dieta je v glavnem sestavljena iz sadja, nekaj zelenjave in malo oreškov.
Vsebolj ugotavljam, da je ta način prehrane v osnovi zelo podoben moji dieti, ki sem jo držal od začetka avgusta 2008 do novega leta 2009. V tem obdodbju sem se počutil od dobro do odlično. Nisem pa mogel ugotoviti, kateri so dejavniki, ki moje počute lahko pomaknejo od dobrega do odličnega. Pojav odličnega počutja se je vedno zdel kot posledica nekega naključnega dejavnika. Nisem mogel poiskati “vrvice”, s katero bi imel zadevo v svojih rokah.
Temeljna podobnost je v tem, da so izločena žita in žitni izdelki (kruh v vseh oblikah, kuhana, pečena moka, polente…), mleko in vseh vrst mlečni izdelki. Takrat sem dokaj radikalno izločil vse ogljikove hidrate. Seveda je s tem nastalo krepko pomanjkanje kalorij, te sem nadomeščal z beljakovinami in maščobami. To me je pripeljalo za t.i. toksemije.
Pri presnojedski dieti pa človek pomanjkanje kalorij nadomešča s povečanim uživanjem sadja. Tudi z obilnim, ne samo rahlo povečanim, uživanjem sadežev.

Zadnje tedne tudi nekoliko eksperimentiram s to hrano ali če povem drugače, počasi prehajam na ta način prehrane.

In učinki so spet, kot že pri prehodu na dieto avgusta 2008, enkratni.
Počutje in energija so odlični. Z “energija” mislim predvsem moč za življenje.

Ugotavljam pa tudi, kako zelo pomeben je (pri meni) vidik zmernosti.
Zmernosti na dva načina. V količini hrane, ki jo pojem pri enem obroku in v pogostosti obrokov.
Količina hrane, ki jo pojem mora biti dovolj majhna – tako majhna, kot še gre.
Glede pogostosti obrokov, pa se poskušam držati pravila, da jem ko sem lačen in ne ko je ura za obrok in da jem, ko se pojavi prava lakota in ne takoj ko se zbudi apetit. Enostavno pravilo za ločevanje med poželenjem po hrani – apetitom in pravo lakoto je, da počakaš eno uro po tem, ko se ti prvič vzbudi apetit.

Leave a Reply

