Končaj, ko bi še!


Ko sem po novem letu končal strogo dieto in se spet vrnil nazaj na običajno prehrano z rahlimi popravki (nič več sladkorja, bele moke in visoko predelanih živil) sem večkrat naredil napako, da sem se preobilno najedel “dovoljene” hrane. Učinek je bil skoraj podoben, kot včasih – preden sem se lotil diete. Utrujenost, neiniciativnost, slaba koncentracija, megla v glavi… Začel sem razmišljati, da nekaj res ni v redu s količinami in/ali kombinacijami hrane, ki jo pojem.

Potem pa sem bral knjigo, ki jo je Luigi Cornaro napisal okoli leta 1500 prav o tem – o količinah hrane, ki jih pojemo. Ugledni benečan je že pred 500 leti ugotovil, da je za zdravo življenje odločilnega pomena prav to, da pojemo precej manj, kot bi radi – samo toliko, kot telo potrebuje. In telo potrebuje teko malo, s kolikor malo še gre, s kolikor malo lahko zdržimo.

Ugotovil je, da je treba pri prehrani upoštevati zdrav razum in popolnoma prezreti čute in želje, ki nam pravijo: “Še, še, še…Dobro je…” in pa: “Tole vzemi, saj ni tako nezdravo.”.

Nek starejši (izkušenejši) gospod mi je pred leti povedal zlato pravilo prehrane: Končaj, ko bi še! Kako zelo to drži. Če upoštevamo vsaj delček tega, kar trdi Cornaro, velja celo: Končaj, ko poješ tretjino tega, kar si se namenil.

Za povrhu vsega pa sem se pogovarjal še z nekim drugim gospodom – profesorjem prehrane na biotehniški fakulteti in povedal mi je, da je povsem res, da kalorična ristrikcija (omejen vnos kalorij) res pripomore k boljšemu zdravju in dolgoživosti, vendar je treba potem zelo paziti, kaj jemo in predvsem, česa ne jemo. Če zmanjšamo vnose hrane, lahko namreč hitro pride do nezadostne oskrbe z določenimi snovmi – hranili.

2 Responses to “Končaj, ko bi še!”

  1. emetadindon Says:

    Moj srednješolski učitelj je rekel pravo misel (ne vem, kje jo je pobral): Najej se toliko, da bi še z lahkoto pojedel kos kruha.
    Zagotovo pomaga pri vzdrževanju primerne telesne teže in hujšanju. Kar pa očitno še ni vse, a ne da?

  2. Antony Nowak Says:

    Ja hujšanje je zame prej problem kot težava.
    Imam namreč skoraj premalo kil.
    Preden sem začel z dieto (in pisanjem tega bloga) sem imel zmeraj 75 kg pri 182 cm višine.
    Ko sem začel z dieto, sem padel na 69 kg. Pred par dnevi pa sem ugotovil, da sem spet “nekje izgubil” nekaj kil. Ali pa je tehtnica zanič…? Ja verjetno bo to…

Oddajte komentar

