Končaj, ko bi še!


Ko sem po novem letu končal strogo dieto in se spet vrnil nazaj na običajno prehrano z rahlimi popravki (nič več sladkorja, bele moke in visoko predelanih živil) sem večkrat naredil napako, da sem se preobilno najedel “dovoljene” hrane. Učinek je bil skoraj podoben, kot včasih – preden sem se lotil diete. Utrujenost, neiniciativnost, slaba koncentracija, megla v glavi… Začel sem razmišljati, da nekaj res ni v redu s količinami in/ali kombinacijami hrane, ki jo pojem.

Potem pa sem bral knjigo, ki jo je Luigi Cornaro napisal okoli leta 1500 prav o tem – o količinah hrane, ki jih pojemo. Ugledni benečan je že pred 500 leti ugotovil, da je za zdravo življenje odločilnega pomena prav to, da pojemo precej manj, kot bi radi – samo toliko, kot telo potrebuje. In telo potrebuje teko malo, s kolikor malo še gre, s kolikor malo lahko zdržimo.

Ugotovil je, da je treba pri prehrani upoštevati zdrav razum in popolnoma prezreti čute in želje, ki nam pravijo: “Še, še, še…Dobro je…” in pa: “Tole vzemi, saj ni tako nezdravo.”.

Nek starejši (izkušenejši) gospod mi je pred leti povedal zlato pravilo prehrane: Končaj, ko bi še! Kako zelo to drži. Če upoštevamo vsaj delček tega, kar trdi Cornaro, velja celo: Končaj, ko poješ tretjino tega, kar si se namenil.

Za povrhu vsega pa sem se pogovarjal še z nekim drugim gospodom – profesorjem prehrane na biotehniški fakulteti in povedal mi je, da je povsem res, da kalorična ristrikcija (omejen vnos kalorij) res pripomore k boljšemu zdravju in dolgoživosti, vendar je treba potem zelo paziti, kaj jemo in predvsem, česa ne jemo. Če zmanjšamo vnose hrane, lahko namreč hitro pride do nezadostne oskrbe z določenimi snovmi – hranili.

Advertisements

2 Responses to “Končaj, ko bi še!”

  1. emetadindon Says:

    Moj srednješolski učitelj je rekel pravo misel (ne vem, kje jo je pobral): Najej se toliko, da bi še z lahkoto pojedel kos kruha.
    Zagotovo pomaga pri vzdrževanju primerne telesne teže in hujšanju. Kar pa očitno še ni vse, a ne da?

  2. Antony Nowak Says:

    Ja hujšanje je zame prej problem kot težava.
    Imam namreč skoraj premalo kil.
    Preden sem začel z dieto (in pisanjem tega bloga) sem imel zmeraj 75 kg pri 182 cm višine.
    Ko sem začel z dieto, sem padel na 69 kg. Pred par dnevi pa sem ugotovil, da sem spet “nekje izgubil” nekaj kil. Ali pa je tehtnica zanič…? Ja verjetno bo to…

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: