En mesec po “omilitvi diete”…


  • Je stanje še vedno negotovo. Občasno se počutim dobro, občasno malo slabše, kdaj tudi precej slabo.
  • Je drugače kot je bilo čisto na začetku mojega prehrambenega raziskovanja. Če pojem kaj sladkega, mi megla ne zalije možganov. Reakcija ni tako dramatična.
  • Dobro vem, da je nihanje mojega počutja zelo povezano s prehrano.
    • Če se pojavi težava s koncentracijo, če sem omotičen, utrujen, neiniciativen, težak, siten skoraj vedno z lahkoto najdem povezavo na nekaj kar sem pojedel 1. napačnega ali 2. v napačni kombinaciji ali 3. v preveliki količini.
    • Če sem po obroku zaspan, vem da sem pojedel napačno kombinacijo ali preveč.
    • Če me napenja ali moram zračiti stranišče za sabo, prav tako vem, da sem nekaj narobe pojedel.
  • Več berem in si sestavljam mozaik vedenja o prehrani. Počasi izbiram naslednji korak.
    • Opravil sem čiščenje jeter. Zdaj čakam še en teden do drugega čiščenja.
    • Pripravjam se, da bom začel s trodelno (ali Hay-evo dieto):
      • Nič predelane hrane
      • Ločevanje beljakovin in ogljikovih hidartov in 
      • Vsaj polovica zaužite hrane je sadje ali zelenjava.
        Te diete sem se v preteklosti že držal ne da bi vedel zanjo. Beljakovine in OH sem že dokaj strogo ločeval več mesecev. Veliko sadja in zelenjeve sem jedel že lansko poletje in predvsem na jesen. In bilo je dobro.
  • Dokaj striktno se ogibam:
    • Vse moke v vseh pojavnih oblikah (od kruha do testenin v juhi ali špagetov…) RAZEN polnovredne moke, ki jo zmeljemo doma in jo je pridelal ženin oče.
    • Sladkorja kot samega in v sestavinah.
  • Bolj se opazujem in spoznavam.

Kaj naprej?
Trenutno (že drugič ali tretjič) berem knjigo Zdravo kombiniranje hrane, v kateri je opisana t.i. Hayeva dieta ali trodelna dieta. Glede na moj sedanji način prehrane prehod na to dieto ne bo težak, ker sem že precej blizu. Tudi sicer se mi zdi, da ima filozofija te diete kar nekaj resnice v sebi. Npr. Ne jej predelane hrane ampak hrano, ki je kar najbolj podobna svoji izvorni obliki. Ne jej torej krompirjevega čipsa, temveč kuhan krompir v oblicah. Meni se to zdi ZELO smiselno.
Ali pa glede ločevanja beljakovin in OH. To preizkušam že najman eno leto in vem, da zame to 100% drži. Če ločujem, se počutim bolje. Več energije imam.
Knjiga je sicer bolj slabo napisana, precej zmedena – na treh koncih ponavlja isto stvar in vsakič za odtenek drugače – to zmede. Zato jo je treba prebrati večkrat izločiti dele, ki so “stranske ulice” in si sestaviti svoje napotke na podlagi knjige. Ne moreš samo odpreti knjige, iz nje prepisati napotkov zate in jih preizkusiti. Potreben je študij.

Leave a Reply

